Selasa, Januari 10, 2012

Anak Kambing Saya

di mana dia, anak kambing saya?
anak kambing saya main di tepi sawah
di mana dia, cinta hati saya?
cinta hati saya yang pakai baju merah

penah dengar tak lagu ni?
kalau tak pernah, korang loser!miahahaha~
itu lagu Chan Mali Chan la...apeda..

ok, ini entry berbaur sedih. Aku penah citer kan hari tu pasal kambing aku yang ibunya maut (sesuai ker perkataan ni?) selepas melahirkan anak dia dua ketul tu.
Kali ni anak dia lak yang ikut jejak langkah mak dia.
huhu...baru tadi mama aku call citer pasal anak kambing kena langgar anak buah jiran sebelah yang drift depan pagar rumah aku. bangsat!!!

dahla langgar, lepas tu blah camtu je. memang xde peri kemanusiaan. aku sumpah ko mampos kena langgar macam tu jugak. Ko dah lalu depan umah orang buat la cara nak lalu depan umah tangga orang. Yang nak jugak bawak keta macam pelesit tu dah kenapa? kurang ajar ko eh!

Aku tak kisah korang nak cakap apa.tak baik ke, mulut longkang dbkl ke..janji aku puas! Melampau sungguh budak skg eh. dah la isap dadah! patutla lalok cenggituh! bodo la ko! dasar lembu!hahaha...(wei, lepas geram ni...)

Lepas mama call, dah xle kontrol doh! menangeh mak nak!hahah..
sedey kut citer mama aku tu..hangpa mana tau, mama aku tu camna. sekali dia bercerita, kemain aihhh...suka lah!windu mama...muuuuax!

Ok, sambung balik ye. Lepas kena langgar mama aku g angkat anak kambing saya itu. Lepas tu katanya anak kambing tu cuba jalan. Tapi tak leh. then terus rebah. Mama angkat dia, pangku dan gosok2 badan dia. Pastu katanya keluar darah ikut dubur (ni perkataan paling baik aku leh tapis), ada darah gak keluar kut mulut dia...nafas pun makin lama makin slow. Akhirnya..huaaaaaaaa! Mak nak nangeh lagi...sebak sial!

Mama aku citer lagi, adik kecik aku tu dan2 masa tu gak la meraung2...
Emosi dan penuh drama kan? Mama cakap;"tak pe lah, dah tak ada rezeki. Ajal dia"

Hurm...jadi pengajaran disni, jadilah pemandu berhemah di jalan raya dan dimana2 saja. Terutama depan rumah tangga orang! Kalu rasa lalok, weng atau senteng sila berambus jaoh2 tak pun g bunuh diri kat tengah2 hiway. Not in front of my house yea bebeh! i menyampah u...

Makanya, tribute lagu Chan Mali Chan aku dedikasikan kepada anak kambing aku yang aku beri nama Chan (erk?). ha..apa2 jelah! Mari nyanyi ramai2...karoke lagi weh!


cHiao~

Tiada ulasan:

Catat Ulasan