Khamis, Januari 12, 2012

Tabur Guli


Ni kisah semalam...F call aku. tanya kenapa meroyan!
ewah3 ko! sebab ko lah aku meroyan...tak habis2 lagi carut aku pasal BUkit Ampang tu.
cukup2 la kena carut ngan rakan2 seperjuangan! caittt!

Lepas tu marah sebab aku lambat balas Whatsapp masa aku tengah makan KFC ngan Safek (Pemilik belog KUSU) kelmarin. alah..semoll mater la.itu pun nak berdendam kan orang2 sekarang! tak kuul okey.

Pastu aku citer pasal Chan yang mati kena langgar tu.

Aku (A): Semalam mama call cakap pet i kena langgar.
F: Ooo...ada pet! (carut tu) Tak pernah citer pn.
A: Nak citer camne awak asek emosi je manjang!
F: Semalam sapa soh saya tido awal?
A: Yela2..saya salah!
F: Sekor je ke pet awak?
A: Twin
F: Ape nama dia?
A: Chan
F: Sin Chan?
A: Chan Mali Chan la..
F: So tinggal sekor jelah?
A: Haah...sebab anak jiran i tula..bla..bla.bla...(membebel balik citer semalam)
F: Nape tak sedekah alfatihah je...huhu..
A: dah...tapi i nak berkongsi citer ngan u la ni...
F: i tgh dgr...(duhhh!) tak der pix chan mali chan?
A: Ade..jap lagi i forward.
F: Cer citer lagi...
A: bla..bla..bla..
F: Apa kata awak tabur je guli kat tempat dorang drift tu..baru padan muka dorang.
A: Ahh! dah terlambat.
F: Pulak..ada guna, pengajaraN! twin dia sama warna ke?
A: Lebih kurang la...
F: Nama apa? Mali Chan Mali? (ahahah...tak kelakar!)
A: Chin (pepandai je aku!) ala...banyak main r!
F: Ala....siyes kang awak meraung lagi..siap baling2 barang dari tingkap!
A: Ok fine! nanti saya bg pic Chan.

*****

Kejap kemudian lepas dapat tu F whatasapp

F: hahahahahhahahhahahahahha (gelak kemain hooo)
A: Kenapa?
F: Ingatkan kucing! mati2 ingat kucing.
A: Xla..anak kambing i?
F: Sian dia dah meninggal, siyes kambing pun boleh jinak macam kucing gak?
A: Haah..
F: I dah experienced dah...manja gile kambing kalau dia close ngan tuan dia. Ok, ada pic dia?
A: Jap...


F: Tomeinyer...itam putih..
A: Tapi dah tak der dah...huhu...
F: Redha ajelah..siyes tomei tul Chan tu..huhu..sebak lak rasa...

so suwett...tapi aku rasa part tabur guli tu ridiculous la...ade ke patut?
very de pengaruh citer kanak2! hmmm..apa2 jelah...

tapi kalau fikir2 balik, imbas kenangan silam mesti syokkan?
main guli dalam longkang tepi kelas kayu darjah 1 sampai darjah 3 masa rehat. walaupun selalu kalah tetap gak gigeh la tak makan sebab nak main guli.
pastu kalau balik umah petang tu main guli yang selonggok dalam bulatan tu. kalau hebat pangkah semua guli terkeluar milik anda! gila la...kecik2 dah berjudi!
tapi tabur2 guli memang tak logik untuk hapuskan criminal yang langgar kambeng haku! tak logik!

part fifth T tu pun belum setel lagi. satu T belum jumpa. sebabkan masing2 kuat emosi. yela! diva (aku) nak lawan diva (diva ke dia?). tak hoccay! tak!
so, weekend ni nak naik bukit broga. ajak dia, tak nak! sudeh la...
pastu ajak g India pun tak nak, sebab katanya google aje kalau setakat nak tengok! tak sweet meh! Katanya lepas balik Perhentian baru boleh. eeeeh!

cHiao~

1 ulasan: