Khamis, Jun 07, 2012

Rengsa

Guys! Peristiwa ini berlaku semalam tau.
Petang yang penuh indah itu aku isi dengan masa mencekik dan melepak buang masa memandangkan kerja aku semua dah siap lepas balik wedding Nurul yang vass itew.
Tak salah kan sebab aku ada tanya ustaz kalau kita dah abis kerja then buang masa macam surf tenet ke bagai dia kata xde masalah. Bukan makan rezeki haram sebab work load kita dah abis dan kerja kita xde tertunggak. #feeling ceramah agama sat


Ok, lupakan hal itu seketika dan ustaz yang hot itu seketika. Aku nak kongsi kisah kerengsaan melampau semalam.
Begini, mulanya apabila aku terbaca beberapa komen kat FB menyatakan tidak ramai yang akan hadir latihan Flash Mob pada malam tu. Aku sebenarnya xkisah pun xramai hadir sebab aku cuma tenaga pengajar yang akan ajar dan balik rumah tido tenang.

CUMA, hal aku bimbangkan acara mereka berlaku pada hari Sabtu ini (9Jun) dan masa sudah suntuk. Aku tak kisah kalau semuanya dancer (bukan nak kata depa xterer) tapi praktis make perfect kan. Dulu pun kalau ada show kat universiti kita pektis lebih drp 3 jam per night esp last nite before perfom. Tapi ini masing2 sibuk nak pegi event yang aku rasa xpergi pun xapa melainkan atas urusan kerja.

Xdelah rengsa mana, tapi tetibe dapat mesej yang latihan cancel. Tidakkah itu merengsakan sedangkan aku yang boleh balik awal2 atau keluar dating awal2 ini harus menunggu dalam keadaan begitu lama?
Agak membuang masa memandangkan masa yang terbuang untuk menunggu latihan itu sepatutnya aku ada meeting dengan investor projek terbaharu ya.

Aku tak ngamuk pun dan tak marah pun sebab cancel latihan tapi cubalah maklumkan awal2 supaya semua tak membuang masa. Prinsip aku: kalau kita lambat 5 minit sampai ke sesebuah lokasi untuk sesebuah acara tidakkah kita sudah mencuri masa 5 minit orang lain. Bayangkan kalau situ dah ada 10 orang? dah 50 minit kita curi. Kalau ada 100 orang? Berjuta2 lemon kita curi masa orang. Masa itu kan emas...

Aku faham semua ada kerja dan begitu jua aku. Tak marah sesiapa pun cuma rengsa je dengan situasi berlaku.
Pulak tuh ada member ofis ni aku tegur elok2 dengan nada bergurau dibalasnya dengan nada tak berapa bergurau. Series la plakkkk kau kan. Ok faham, banyak tugas barangkali dan penat.


Tambah rengsa bila kekasih tak reti nak reply mesej dan angkat fon! Tak ker aku meroyan? Tapi aku rengsa sekejap je..lepas dah solat semua kembali okey. So, entry ini tidak sama sekali berbaur permusuhan, cuba cari gado atau mengugut. Sesapa terasa mintak maaf bebanyak. Sekadar meluah perasaan.Yang baik jadikan teladan yang buruk jadikan iktibar...

cHiao~

Nota kuku kaki kurap: Member saya dulu pernah cakap "Saya dibayar RM30 untuk mengajar tarian selama sejam, jadi kalau saya tak berkira pasal bayaran saya akan berkira pasal komitmen"

Tiada ulasan:

Catat Ulasan