Sabtu, Jun 23, 2012

Fesyen Freak

Guys! 1st of all, i nak ucap jutaan terima kasih kepada Chikotira yang sudi temankan ai membeli belah baju baru sebelum konsert Jason Mraz hari Selasa lepas. Penat kau eh jalan merata-rata.

Biasala, aku ni kalau pilih baju cerewet nak mampos. Kadang2 penat pusing seharian hasilnya hampeh. So ko dah faham kan aku camne...hik! Apapun, pilihan kau ritu sangat letop dan ai rasa macam cantek semacam sepanjang hari sepersalinan itu.





Kembali ke isu fesyen yang sedang kita bincangkan sekarang, aku nak tanya korang. Suka pakaian branded atau asal lawa?


Sebab sesetengah orang hanya akan tengok pada jenama saja sebelum pilih pakaian.

Kalau tanya pada aku, aku akan pilih asal lawa. Tak semestinya barang berjenama itu lawa dan kena bila dipakai. Contoh: baju Zara, sesetengah orang cakap lawa dan ekslusif. Tapi bila kena kat badan aku menggeleber sebab semuanya baju saiz omputeh! bukan dicipta untuk asia yer.

Bagi aku murah tak semestinya nampak cheapo atau hina sebab terpulang pada kita nak gayakan camna. Contoh spek mata cip2 yang macam lady gaga. Memang sekali pandang nampak pelik tapi pandang banyak2 kali nampak macam barang tu mahal. Walhal katanya spek itu harganya RM1 sebab itu spek mata orang potong besi. (boleh?)

Ada juga ye barang2 mahal contohnya YSL, Gucci, Prada etc bila dipakai pada seseorang nampak macam baju pasar malam je. Padahal, baju tu atau kasut tu harganya sebulan gaji aku! haaa...mampu tak?
Bukan sebab orangnya tak lawa tapi kembali ke konsep kena atau tak.

Kalau aku? Sesetengah barang kalau boleh afford apa salahnya dpat rasa baju mahal. Ada rezeki cubala juga rasa pakaian baru yang mahal walaupun harga sehelai baju tu boleh beli lima helai baju pelbagai ragam yang lawa.Tapi bukan stail aku untuk pakai baju mahal. Perfume pun sama, kalau kau beli yang mahal pun tapi bau macam tongsampah better cari yang murah2 sudehhhhhh!

Berpatutan dan lawa sudah sempurna bagi aku.

Aishhh! y so sirius nih? menyampahla....
Ini la caranya kalau dah takde keja nak buat...

Nota Kuku Kaki Kurap: Orang cakap aku fashionista termasuk buah hati. Yeke?

4 ulasan:

  1. ahah!! namaku disebut2 disini..ohhh chikotira ekkkk...cikedis sungguh!

    BalasPadam
  2. replica bags and shoes my site i7p96l9z26 replica bags in pakistan replica zara bags replica hermes handbags j6y29l2h09 replica bags china important source r5c94o1q91 replica bags online replica prada nylon bags b2u53m8z01

    BalasPadam
  3. check my reference d4d31t3t89 high quality designer replica replica bags and watches replica bags from turkey hermes replica e5f98w9o08 replica bags vancouver website here a5r48u0y72 high quality replica bags replica bags los angeles

    BalasPadam