Jumaat, Jun 22, 2012

Mango Sticky Rice

Cer teka dimana?

Guys! Pulut mangga sedap kan kalau dimentakedarah rembang petang sambil kak nam dengan rakan seperjuangan? 
Baiklah, sebenarnya bukan isu pulut mangga atau pulut durian yang tengah in sekarang ni nak dibikin cerita tapi aku nak kongsi pengalaman pasal update facebook.


Contoh: Nampak x gambar satu set hidangan tengah hari yang aku upload atas ni?

Ada Phad Thai, Pulut Mangga dan Air Tebu... (yuummmyy!)

Aku pun update la status facebook aku berbunyik camni: Sedang enak menjamah hidangan tengah hari yang lazat tidak terperi bersama kakak-kakak ratu yang baru pulang dari mencemar duli di Sungai Wang. Sedapnya pulut yang dihidang bersama santan kepala pekat dan mangga yang masak ranum ditambah phad thai air tangan abang hensem yang dihirup panas-panas. Air tebu pula penghilang dahaga di kala kepanasan pagi selepas melulur badan menggunakan serum dan aloe vera yang baru beli petang kelmarin.


Rasa macam jelik? nak muntah? atau dah pitam awal2?

Guys, bukan aku nak cakap aku ni perfect ke apa tapi cubalah update status anda tu dengan kadar sederhana dan bukannya nak bermegah2 dengan keunggulan bahasa, bidalan, pepatah atau perbendaharaan kata yang memang semua dah tahu kau amek pengkhususan hikayat merong mahawangsa.
Aku yang penah hafal kamus dewan pun xlah sampai nak update tiap2 hari status yang annoying camtu! (riak disitew)

Orang faham kau tengah makan sedap sebab kau kaya raya. So memadailah cakap tengah makan dengan cara yang biasa... Nak curi tumpuan jangan sampai orang menyampah. Kalau kau rasa itu hak kau nak tulis apa kat wall milik kau, aku rasa itu salah sebab kau dah add ramai orang dan orang lain yang baca pun menyampah jua. Kau dah ganggu ketenteraman orang tak x?

Itu satu hal. Yang lagi satu nih ayat jiwang yang nak baca pun tergeliat lidah kak melah. Pastu ada juga yang selalu update perasaan kat wall facebuk. Contoh: Sedang dating bersama buah hati tercinta selepas puas ke ranjang sejam lalu. 

Itu tak perlu ye. Tak perlu! aku yang belum kawen dan masih suci fikiran ni pun rasa berdosa baca. Nak update biar berpada.

Pengajaran, update kerap tak pe jangan sekali update hilang taulan. Fine2! KOrang nak report spam kan belog aku... Tak kisah sebab aku suarakan apa yang aku rasa macam jijiks! Agar kau itu tak akan diherdik orang ramai. Btw, no mention any name ya. Nak laga2 orang tu fikir dulu habis2! Tata...

Nak tengok tak hasil air tangan ai buat puding karamel? 




Nota Kuku Kaki Kurap: Makan biar berpada, kesihatan gigi kena jaga. #eh!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan