Selasa, Ogos 31, 2010

interview kerek

minggu lepaih..erm, brape haribulan ntah..hari Selasa klu tak salah...
aku dijemput untuk menghadhiri satu sesi temuduga di sebuah syarikat akhbar di Keyell (tok sah dok blur2...mksud aku KL).

hmm...cuak nak mampos doe!
tp xpe...wa kn hebat!ade aku kesah?haha... (riak di bulan posa)
ekculy, ak ni dh banyak kali diinterview oleh macam2 olang...
yang tua, yang muda, yang bergetah, yang berkerut..yang mcm2 lah..sampai dah naek jemu beb!

tapi kali ni len macam pulak rasenyer...
entahla!seram semacam..(xde kne ngene ngan momok, jembalang atau antoo keyh)
meyb sebab ak tak ready kot...

tym ak sampai kat perkarangan tu (around 8.00am sharp k!), terserempak ngan sorang mamat neh...sires semart giler!mcm nk g kawen dar ak tengok...xpe2...gud job uols!
then, jln nyer jln...nanti nyer nanti kt lobi yang tersergam gah itu lastly sampailah semua cahlon2 utk sesi interview hri ni...semuanya 14 olang termacuk aku...huhu..

hanya 2 srikandi n len2nye jantina selain srikandi tu lah kn...

tunggu lg sejam...hmm...tup2 kul 9am baru la mula..ak yang kepenatan neh nak membuter bagai dah..huhu..seb bek!

then, masuklah kami2 ni ke dalam bilik persidangan untuk sesi interview...
depa (bos2 besak) pon eksplen la apa n apa, itu n itu tmsukla proses interview hari ni....depa kata ada 3 peringkat...
mak aihh!ak dah makin cuak...depa kata:

peringkat 1: translate story (BM--> BI & BI --> BM) peringkat 2: press conference + buat berita peringkat 3: individual interview

hmm...
ok2...aku dah makin ketaq!giler wei...xready kot!dh lama giler ak tinggal bendalah itu semua (ayat cam bajet jekn?)
ahhh!peduliklah...life must be go on!yeeeba2!!!

then, satu demi satu lepaih...

peringkat 1:okla..depa kasik timing 40 minit..ak punya la dok pulun kt BI-->BM sampai tak dan wooo nk siapkan yang BM-->BI...mampoih dah la...baru nk mula tulih BI depa kata ade lg 3 minit!wakkkaaa!KO di citu ok~

peringkat 2:PC sal sindiket pelacuran...sounds interesting...tp maintain hampeh lor... aku sempat tanya 5soklan ja.. (tipuu2...1 soklan je)huhu... then kene wt story sal PC tuh...giler otak dh berkarat wei!!! bantai jak lah...

peringkat 3: individual interview...hmm...time ni ak kne boost balik semua kekurangan aku... sebelum2 aku (giliran 1, 2 n 3) setiap sorang tuh nak dekat sejam...mao tak membuter ak neh...haha... bangun dalam mamai2 ckp ntah pape.. banyak soklan yang depa tanya ak jawab cam bangang jek!giler aih!ckp lak macam member2 kenal dah 20 thn...dok gelak berderai2 dalam bilik tuh...haha...kelakar ah korg (korang?bos2 besak wei, cepuk kepaka kang!) depa byk tny sal pengalaman aku time uni life...jwapan aku semua poyo2, kerek tahap babun...kao2 nyer ah... TAPI yang penting...CONFIDENT okeyh!siap fire2 depa lg..kah3..(mood:setan durjana pasai depa stuck xleh jwb teka teki aku)

ak rase xsampai 30 minit kot..terus bole kuar...mgkin depa bosan ngan wa dah kot...
kla2..chow dlu..

time tu tgk dak2 len muka cuak...muka seposen pon ade...klakar wei!xpe2 hope korang la dapat...
ak yakin dah xkan pigi sana dah..malloo doe!

then, balik la...berjimban jimbon kt Keyell sinun beberapa hari then membalik ke Penang sal nak uruskan beberapa hal negara...
(time aku dok tulih ni pon kat Penang tao)

=================>next part doe!

tup2..JUMAAT lepaih (27hb lalu)...bongok tol budak neh!buleh ingat lak tarikh..
hmm...shuh2!mood jahat p jaoh2..
dapat call...
time tuh kol 9am...tido lg kot..
angkat la kan..
angkat2 suare awek...mcm cun je bunyinya..
dia perkenalkan diri...namanya Cindy...macam familiar jek..sapakah?

"saya Cindy dari Utusan Karya"katanya... "ha...ok2..then?" tanyaku kekwat. "panel penilai dah membuat keputusan untuk mengambil encik bekerja bersama syarikat kami," ujarnya dengan nada konpiden. "oh yeke...," jawab aku selamba derk! (then, next conversation aku censored...)

so, kesimpulannya...aku dah dapatla kerje kat tempat aku p interview tuh! (ekceli, sbelom ni setiap kali aku p interview mmg aku dapat...cuma mayb aku ni demand sangat kot...dok reject je memanjang)
gembira bukan kepalang la kan...impian aku kot!dulu tym kecik2 sekadar baca je paper tuh (memandangkan mama aku suka beli paper tuh setiap hari)
tapi sekarang aku akn bersama editorial itu, menjadi sebahagian daripada mereka yang menulis di sana..orang ramai akn baca hasil tulisan aku...yeahha!siries gembira bukan kepalang!














ALHAMDULILLAH~


*mari raikan cinta di bulan barakah ini...TQ love~

Tiada ulasan:

Catat Ulasan